Bahnitý podmáčaný terén predstavuje prostredie, v ktorom si musia dávať pozor na priechodnosť aj ostrieľaní majstri joystickov v pásových vozidlách. Na mäkkom podklade totiž stráca ich stroj tú najväčšiu výhodu v porovnaní s kolesovými vehiklami, a tou je samozrejme obrovská trakcia v kombinácii s nízkym merným zaťažením na pôdu.
Po uši a kabínu v blate
Nie každý samohybný ťažobný mechanizmus má totiž pol metra široké pásy, ako svojho času dostali sovietske tanky T-34, a aj keby, občas sú situácie, kedy je to málo. Svoje o tom vie tiež pracovník, ktorý si neďaleko švédskeho mesta Lingbo ustlal na okraji lesa so svojim 21-tonovým bagrom značky Volvo.
Čo presne bolo jeho úlohou na tomto konkrétnom mieste, popravde netušíme a nespomína to ani video, ktoré celý zásah záchranných zložiek detailne dokumentuje. Ale to asi v tejto chvíli nie je dôležité. To podstatné je, že v ťažkom čiernom ílovitom bahne sa mu so svojim modelom EC210BLC podarilo zapadnúť až po kabínu tak dokonalo, že to bolo nielen nad sily jeho šesťvalcového motora s výkonom 107 kW (146 koní), ale vlastne nad sily akýchkoľvek vyslobodzovacích prác, ktoré poznáme z bežných ciest.
Zapadnutému bagru dorazila na pomoc odťahová firma Terribärgarn z neďalekého mesta Östervåla a nasadila do akcie hneď dva vyslobodzovacie špeciály značky Scania – jeden moderný, ktorý pravdepodobne poznáte aj z našich ciest a evidentne stále veľmi schopný veterán s označením Scania 970 z roku 1962.
Aby sa vôbec mohli obidva navijaky s kapacitou až 100 ton pustiť do práce, najprv bolo nutné aspoň provizórne vyčistiť okolie Volva a pripraviť pôdu tak, aby sa do nej Volvo ďalej neponáralo. V tomto smere predviedol perfektnú prácu vodič malého bagru, ktorý... Vlastne, viete čo? Pozrite sa na to video s poetickým názvom „Excavator in deep shit“ sami.