„Zelená“ oceľ je dnes v oblasti materiálového inžinierstva veľkou témou. Ide totiž o ekologický materiál, pri výrobe ktorého sa nepoužívajú fosílne palivá a zanecháva tak výrazne nižšiu uhlíkovú stopu, než konvenčné materiály. A keďže kvantita produkcie v automobilovom priemysle všeobecne rastie, význam jej používania je obrovský. Rovnako ako potenciál ekologického šetrenia aj na iných materiáloch. Spoločnosť Volvo Trucks preto zvyšuje podiel „zelenej“ ocele používanej pri výrobe svojich áut.

Polovica ťahača je stále z ocele

„Toto je ďalší krok k našej vízii nulových emisií. Oceľ je jedným z hlavných materiálov našich nákladných vozidiel. Uvažujeme aj o výmene iných materiálov, ako je hliník a plast, za nízkoemisné alternatívy,“ hovorí Jan Hjelmgren, senior viceprezident pre produktový manažment a kvalitu spoločnosti Volvo Trucks. Naráža na skutočnosť, že až 47 % modelu Volvo FH dnes tvoria ocele, čo predstavuje 44 % množstva CO2 vyprodukovaného počas výroby auta. Dôležité sú však aj ďalšie materiály, podľa Volvo Trucks tvorí ďalších 26 % auta liatina, 11 % rôzne polyméry a plasty a 8 % je z hliníka. Materiáloví inžinieri už v súčasnosti údajne pracujú aj na „zelenej“ alternatíve k súčasným plastom.

zdroj: Volvo Trucks