Dnes vám predstavíme najvýkonnejšie pretekárske nákladné autá, ich špecifikácie, rekordy a zaujímavé detaily. Mimochodom, ak sa dobre vyznáte v nákladných autách a dokážete identifikovať favorita nadchádzajúceho závodu, vždy môžete staviť na webovú stránku mosbet.sk

Zdroj foto: https://rsport.ria.ru/20211220/kamaz-master-1764555552.html

Kamaz Master: Legenda Dakaru

Ruský Kamaz Master je neochvejný líder rally „Dakar“ a jednej z najnáročnejších rally súťaží na svete. Toto skutočné terénne monštrum je skonštruované na zdolávanie extrémnych podmienok.
 
Motor: 13-litrový dieselový motor s turbom a výkonom až 1150 k
Krútiaci moment: viac ako 4500 Nm
Maximálna rýchlosť: približne 165 km/h
Hmotnosť: okolo 9,5 tony
Podvozok: zosilnený, s nastaviteľnými tlmičmi pre rôzne typy terénu
 
Kamaz Master je pravidelne modernizovaný, čím sa zlepšuje aerodynamika, ovládateľnosť a efektivita motora. Tím každoročne potvrdzuje svoju dominanciu v triede nákladných áut.

IVECO Powerstar: Európsky gigant

IVECO Powerstar je jeden z hlavných konkurentov Kamazu na medzinárodných rally súťažiach vrátane „Dakaru“.
 
Motor: Cursor 13 s dvojitým turbom, výkon až 1100 k
Maximálna rýchlosť: 170 km/h
Hmotnosť: približne 8,8 tony
Špecifiká: zosilnený rám, vylepšená aerodynamika, pokročilý chladiaci systém
 
Táto modelová séria je známa spoľahlivosťou a schopnosťou zvládať extrémne zaťaženie.

MAN TGS 18.480: Nemecká precíznosť

MAN TGS sa často používa v európskych rally pretekoch a vyniká rovnováhou medzi výkonom a ovládateľnosťou.
 
Motor: 12,4-litrový dieselový motor s výkonom 1050 k
Maximálny krútiaci moment: 4200 Nm
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Špecifiká: zväčšená palivová nádrž, vylepšený chladiaci systém, ľahšie materiály
 
MAN TGS je ideálny pre preteky na nerovnom teréne vďaka pohonu všetkých kolies a vysokej spoľahlivosti komponentov.

Renault C 460 Hybrid Edition: Budúcnosť pretekov

Renault C 460 Hybrid Edition je jeden z najinovatívnejších pretekárskych nákladných áut. Ide o prvý hybridný model vo svojej triede, kombinujúci dieselový motor s elektrickým pohonom.
Motor: diesel + elektromotor, kombinovaný výkon 1000+ k
 
Špecifiká: okamžitý krútiaci moment z elektromotora, lepšia úspora paliva, adaptívne riadenie trakcie
Hmotnosť: približne 9 ton
Tento model je zatiaľ v testovacej fáze v reálnych pretekoch, ale jeho koncept by mohol zmeniť budúcnosť rally pretekov.
 
Pretekárske nákladné autá nie sú len výkonné stroje, ale skutočné inžinierske skvosty. Kamaz Master, IVECO Powerstar, MAN TGS a Renault C 460 Hybrid Edition predstavujú rôzne prístupy k dizajnu a pretekárskej stratégii, no všetky majú spoločný cieľ – byť prvé na cieľovej čiare.
 
Tieto monštrá sa neustále vyvíjajú, stávajú sa rýchlejšími, výkonnejšími a technologicky vyspelejšími. Kto vie, aké inovácie nás v tomto odvetví čakajú v nasledujúcich rokoch? Jedno je isté: preteky nákladných áut sú podujatím, ktoré zanechá každého v úžase.