Po nútenom opustení legendárneho „Dakaru“ sa rovnako legendárny tím Kamaz Master akoby stiahol do ústrania a o jeho aktivitách takmer nič nevieme. Maratónsky tím však naplno funguje ďalej a ako hovorí jeho aktuálny riaditeľ, Eduard Nikolajev, ich kalendár je plný a idú na plné obrátky. Ako potvrdil, pred návratom na Rally Dakar dvere nezatvárajú, no účasť značky Kamaz na tomto prestížnom podujatí závisí od rozhodovania iných. Do Európy majú momentálne dvere zavreté. Ani z pohľadu komerčných partnerov to však podľa Nikolaeva až taký problém nie je, tím Kamaz Master sa totiž sústreďuje na domáci šampionát a medzinárodnú Silk Way rally. Jej trasa totiž vedie cez Rusko, Mongolsko a Čínu, takže ide nielen o prestížne, ale aj komerčne zaujímavé podujatie.

Tvrdo na sebe pracujeme

"Hlavným pretekom je pre nás v súčasnosti Silk Way rally maratón. Uskutoční sa v júli a organizátori sľubujú veľmi zaujímavú trasu. Pôjde sa cez tri krajiny, Rusko, Mongolsko a Čínu a vieme, že tu budú poriadne duny. Rozmýšľame, kde v pieskoch zorganizovať tréning pre naše posádky. Najbližšie piesky k nám sú v Astrachane, no nie sú také isté ako tie, ktoré nás čakajú v Číne v púšti Gobi. Podľa toho hľadáme možnosti, kde by mužstvo mohlo trénovať v podobných podmienkach," hovofí Nikolaev. Zároveň potvrdil, že Kamaz Master mal prisľúbenú aj účasť na Rally Dakar. „Mali sme ubezpečenie, že sa zúčastníme Dakaru, celé snaženie tímu bolo preto venované príprave na rely Dakar. Teraz však máme rovnaký spôsob prípravy na Silk Way Rally. Dakar je pre nás určite veľmi zaujímavou akciou a sme na ňu pripravení, teraz sme však všetko úsilie v kategórii kamiónov venovali Silk Way rally. Myslím si, že v najbližšom čase sa predstavia v kategórii nákladných vozidiel práve tímy ako KAMAZ Master, MAZ a URAL,“ pokračuje Nikolaev.

Silk Way rally mení charakter z miestnej súťaže na svetový maratón, ktorého sa zúčastní nielen veľa ruských a čínskych posádok, ale aj mnoho európskych. Ide o prestížnu záležitosť, ktorá udržiava Kamaz Master tím v potrebnej kondícii, hovorí jeho vedenie. Vďaka tomu naplno pokračuje aj technický vývoj súťažných kamiónov. Ako ďalej naznačil Kamaz, momentálne vkladajú veľa energie do vývoja a zdokonaľovania kapotovej verzie svojho auta. Nikolaev prezradil, že práve týmto autom skúmajú jeho výhody a nevýhody oproti tradičnej „trambusovej“ kabíne. Mnoho konkurentov dnes prešlo práve ku kapotovým kabínam a tak chce mať Kamaz po ruke to najlepšie riešenie.

Kamaz testuje a vyvíja naraz niekoľko koncepcií svojich súťažných kamiónov.

zdroj: Kamaz Master