Kopřivnická automobilka Tatra prežívala na konci 80. rokov doslova zlaté „dakarské“ obdobie. Jej posádkam sa darilo ako nikdy predtým, obsadzovali popredné miesta a spolu s ďalšími československými špeciálmi LIAZ patrili medzi najzastúpenejšie značky v štartovnom poli. Tatry a LIAZ-ky nejazdili len pod hlavičkou automobiliek, ale aj v rukách súkromných tímov. A tie potrebovali patričnú servisnú podporu. V Tatre preto prišli s veľmi zaujímavým nápadom, poslali na štart aj „pojazdný sklad náhradných dielcov“.
Ak to bolo potrebné, servisný kolos mal brodivosť 800 mm.
Najrýchlejší servis na svete
Keďže vtedajšie predpisy nepovoľovali žiadne doprovodné kamióny ako ich poznáme dnes, jediným riešením ako zabezpečiť servisnú podporu všetkým Tatrám v štartovnom poli, bolo poslať do súťaže aj „ostrý“ servisný kolos. Pojazdným skladom a servisom sa tak stala špeciálne upravená Tatra VT 815 28 265 8x8.1. Podľa hlavného sponzora (spoločnosť Total) dostala prezývku „Totálna Tatra“ a pod hlavičkou francúzskej spoločnosti Strager (Jean-Pierre Strager bol dovozcom značky Tatra do Francúzska) štartovala s posádkou Samson/Buchtyár/Kalina ako súčasť kategórie kamiónov. Ohromujúce sú najmä jej parametre – 19-litrový vzduchom chladený motor T3-930 V12 (350 kW/476 k), štyri hnané nápravy (bez regulácie tlaku vzduchu v pneumatikách) a celkové rozmery 9260 x 2500 x 3700 mm. Jej celková hmotnosť s naloženou korbou bola 22 400 kg (technicky bola schopná jazdy až do hmotnosti 28 000 kg), pohotovostná hmotnosť 13 500 kg a pri svetlej výške 380 mm sa dokázala rozbehnúť až na 140 km/h. Zaujímavá je aj jej minimálna rýchlosť 2 km/h (pri 700 ot./min.). Na korbe viezla všetko potrebné náradie, vrátane ND pre všetkých 14 Tatier, ktoré v ročníku 1988 štartovali.