Stavba obnoveného projektu s príznačným názvom „Karel“ pokračuje, vývojové práce idú v plnom prúde a konštrukčný tím pomaly odhaľuje konkrétnejšie informácie. O čo vlastne ide? Unikátny projekt súťažnej dakarskej Tatry 162, ktorý sa doteraz nepodarilo z viacerých príčin zrealizovať, je po rokoch opäť aktuálny. Stavba nového súťažného auta je zároveň poctou jednej z najznámejších osobností histórie kopřivnickej automobilky – Karlovi Lopraisovi.

Kladivo na konkurenciu

Súťažná Tatra 162 bola horúcou novinkou druhej polovice 80. rokov a malo ísť o úplne nový púštny špeciál postavený tak, aby nedal ani tým najlepším súperom v púšti žiadne šance. Aby Tatra uspela, muselo ísť o auto z kategórie „Špeciál“, teda s výraznými konštrukčnými odlišnosťami oproti sériovým exemplárom. Dakarská Tatra 162 si tak mohla dovoliť umiestnenie hnacieho motora až nad zadnou nápravou, teda v mieste, kde by obrovský a výkonný hnací agregát nezaťažoval prednú nápravu a auto by malo ideálne rozloženie hmotnosti. Projekt však v Kopřivnici v roku 1988 zastavili a už nikdy sa k nemu nedostali. Jeho doba však prichádza teraz.

Ako prezradili tvorcovia, nová súťažná Tatra dostane motor podľa pôvodných plánov, teda vzduchom chladený motor V12. Konkrétne pôjde o agregát Tatra T30-930-RE s radovým elektronicky regulovaným čerpadlom Motorpal a prepĺňaním pomocou obrovského turbodúchadla ČZ. Samozrejmosťou je aj medzichladič stláčaného vzduchu. Konkrétnu hodnotu max. výkonu realizačný tím zatiaľ neprezradil, známe je len to, že jeho súťažné parametre výrazne prekročia hodnoty 700 koní a 3200 Nm. Patrične upravený bude aj klasický podvozok s nosnou rúrou a výkyvnými polonápravami. Všetky kolesá budú odpružené pneumaticky, aj pomocnými vinutými pružinami. Každé koleso bude krotiť dvojica tlmičov Reiger.