Dakarská rely je pomaly za dverami a tak jednotlivé tímy začínajú s odhaľovaním kariet a ukazujú techniku, s ktorou v januári 2025 nastúpia na ostrý štart. Tím Fesh Fesh predstavil úplne novú Tatru FF7 New Gen a prezradil niekoľko jej technických špecialít a detailov. „Sedmička v názve auta nám bude nosiť šťastie,“ hovorí pilot a majiteľ tímu v jednej osobe, Tomáš Vrátný. Novinku ukázali priamo na skúšobnom polygóne spoločnosti Tatra Trucks v Kopřivnici.
S trambusovou konštrukciou
„Kvôli dosahovaným vysokým rýchlostiam sme potrebovali zlepšiť smerovú stabilitu aj rozloženie hmotnosti na nápravy. Predĺžili sme preto celkovú dĺžku, aj rázvor a poprehadzovali umiestnenie agregátov,“ hovorí šéf vývoja Jiří Fišer. Špeciál Tatra FF7 postavili na klasický podvozok Tatra s výkyvnými polonápravami, kabínu modelu T815 však konštruktéri posnuli priamo nad prednú nápravu. Týmto krokom sa tím Fesh Fesh odklonil od pôvodného konceptu kapotových kabín modelu Tatra Jamal. „Za týmto krokom stojí aj precízna analýza servisných časov na jednotlivých agregátoch pod kabínou. Pri predchádzajúcich Tatrách k nim bol problematický prístup a v náročných podmienkach diaľkových súťaží to je komplikácia,“ pokračuje Fišer. V súlade s predpismi FIA preto posunuli kabínu dopredu nad nápravu a motor naopak dozadu za nápravu.
Slovenský dizajn
Za nevšedným dizajnom auta stojí renomované slovenské dizajnérske štúdio Werkemotion. „Vďaka špecifickej maske mnoho ľudí ani nespozná, že ide o Tatru. Českú klasiku však bezpečne odhalí pohľad na bočné dvere. Tvary prednej časti súvisia s prívodom chladiaceho vzduchu ku chladiču motora,“ komentuje dizajn auta Tomáš Vrátný. Keď sme už pri motore, Tatru poháňa 13-litrový agregát Volvo D13 s max. výkonom 809 kW (1100 k) a krútiacim momentom 4500 Nm. Vďaka automatickej prevodovke Allison sa rozbehne na 170 km/h. Jej pohotovostná hmotnosť je 8750 kg a vonkajšie rozmery 6490 x 2550 x 3200 a rázvor náprav 4500 mm.
zdroj: Fesh Fesh Group